Lufthansa Group publikuje 25. edycję raportu o zrównoważonym rozwoju

17-06-2019

"Rozumiemy, że wzrost liczby obsługiwanych pasażerów w poprzednich latach kładzie na nas coraz większą odpowiedzialność za to, by przyszłość mobilności była kształtowana z myślą o środowisku"  napisał we wstępie do raportu Carsten Spohr, prezes zarządu oraz CEO Deutsche Lufthansa AG.


- Głównym tematem raportu jest podsumowanie ćwierćwiecza pracy na rzecz zrównoważonego rozwoju i środowiska
- Od 1994 roku efektywność paliwowa wzrosła o 30 procent
- Dla Lufthansa Group pracują obywatele ze 176 krajów
- Help alliance, organizacja charytatywna Lufthansa Group, pomaga co roku 23 tysiącom najmniej uprzywilejowanych osób
 

Lufthansa Group publikuje 25. edycję raportu o zrównoważonym rozwoju
 

 

 

W zeszłym tygodniu Lufthansa Group opublikowała 25. edycję raportu o zrównoważonym rozwoju. Już od ćwierć wieku firma w opracowaniu zatytułowanym „Balance” („Równowaga”) dzieli się informacjami dotyczącymi swoich działań, programów i postępów, ale i wyzwań, które napotyka w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2018 r. Lufthansa Group z pomocą ankiety przeprowadzonej wśród grup interesariuszy ponownie zidentyfikowała tematy, które powinny zostać poruszone w raporcie. Jej wyniki posłużyły do stworzenia „matrycy istotności”, którą można znaleźć w raporcie.

Odpowiedzialność za środowisko oraz społeczeństwo są podstawowymi zasadami w strategii Lufthansa Group. Od wielu lat firma działa intensywnie na rzecz ograniczania negatywnego wpływu swoich działań biznesowych na środowisko do niezbędnego minimum – zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Głównym tematem opublikowanego raportu są dokonania Lufthansa Group w zakresie odpowiedzialności począwszy od 1994 roku oraz wyzwania, które stawia przyszłość: „Jako grupa lotnicza rozumiemy, że wzrost liczby obsługiwanych pasażerów w poprzednich latach kładzie na nas coraz większą odpowiedzialność za to, by przyszłość mobilności była kształtowana z myślą o środowisku. By osiągnąć ten cel, nieustannie inwestujemy w nowe i – co istotniejsze – wydajniejsze samoloty. Zamierzamy zostać liderem w zakresie odpowiedzialności w branży lotniczej”, napisał we wstępie do raportu Carsten Spohr, prezes zarządu oraz CEO Deutsche Lufthansa AG.

Sukcesy już są widoczne: linie należące do Lufthansa Group nie tylko poprawiły wydajność paliwową o 30 procent od 1994 roku, ale i pobiły w 2018 r. rekord wydajności: linie pasażerskie zużyły średnio tylko 3.65 litra paliwa lotniczego w przeliczeniu na jednego pasażera i odcinek wynoszący 100 km. Wynik ten jest o 0.8 procenta lepszy niż ubiegłoroczny i jest najniższym w historii firmy.

Nowy rekord jest wynikiem programu modernizacji floty pod kątem zrównoważonego rozwoju oraz wielu projektów mających na celu zwiększenie efektywności paliwowej. Lufthansa Group nie tylko przeciera szlaki dla nowych, przyjaznych dla środowiska technologii, ale i stale inwestuje w optymalizację floty. W marcu tego roku Lufthansa Group zamówiła 40 ultranowoczesnych Boeingów 787-9 i Airbusów A350-900, uważanych za najwydajniejsze samoloty w swojej klasie biorąc pod uwagę rejsy długodystansowe. W sumie Lufthansa Group zamówiła 210 nowych samolotów, które będą dostarczane do 2027 roku (stan na 7 maja 2019 r.). Latem 2020 r., jako jedna z pierwszych linii lotniczych na świecie, Lufthansa odbierze nowego Boeinga 777-9. Lufthansa Group w sumie zamówiła 20 egzemplarzy tego wyjątkowo wydajnego samolotu długodystansowego.

Zatrudniająca ponad 135 tysięcy pracowników ze 176 krajów Lufthansa Group jest prawdziwie międzynarodową firmą (w 1994 r. było to 57,798 pracowników z 91 krajów). Równość i różnorodność, szacunek dla praw człowieka oraz do siebie nawzajem kształtują firmę oraz sposób, w jaki podchodzi ona do klientów i dostawców. Te i inne wartości zostały włączone do Kodeksu Postępowania Lufthansa Group stosowanego od 2017 roku.

Jako podmiot biznesowy Lufthansa Group od 20 lat włącza się w sprawy społeczne za pośrednictwem swojej organizacji charytatywnej help alliance. Od 1999 roku zainwestowała ona 17 milionów euro w projekty, które rocznie pomagają 23 tysiącom najmniej uprzywilejowanym osobom rozpocząć samodzielne życie.

25 wydanie „Balance”, raportu o zrównoważonym rozwoju, dostępne jest wyłącznie w formie cyfrowej pod adresem: lufthansagroup.com/responsibility. Świętując 25-lecie raportu, Lufthansa Group przygotowała również specjalny film zatytułowany „Maintaining balance. Out of responsibility. 25 years of reporting on sustainability and the environment” („Naszym obowiązkiem jest zachowanie równowagi. 25 lat raportu o zrównoważonym rozwoju i środowisku”).

Źródło: informacja prasowa.

 

Powrót do listy aktualności
Rzetelna firma